Kan ik met een Stamrecht BV mijn hypotheek aflossen door zelf als hypotheekgever op te treden? En zo ja hoe werkt dit dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja , zoals je het beschrijft . De rente en dergelijke moeten Markt conform zijn . Er moet een op z'n minst een goed oplossing's schema en een akte opgemaakt worden . Doe dit niet zo maar even dit is werk voor specialisten . Dus werk voor een ( goede ) notaris en goede accountant die daar kaas van gegeten hebben .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stel dat ik mijn goudenhanddruk in een Stamrecht BV zet en met dit geld m'n hypotheek betaald. Wanneer moet (en mag) ik dan met de fiscus afrekenen?
Als ik mijn goudenhanddruk direct op mijn bankrekening laat storten moet ik gelijk afrekenen met de belastingen. En dit is natuurlijk zonde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier kan ik niet op Antw daar schiet mijn exacte en actuele kennis te kort in :( wat al zei , ja op uw eerste vraag maar raadpleeg hiervoor een expert die u dan wat rekent en die u kan afrekenen bij onjuistheid . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor de vestiging van het recht van hypotheek is een notariele akte vereist.
Door geld van de BV te lenen met als onderpand je eigen woning ben jij de hypotheekgever (je geeft het recht van hypotheek) en geldnemer. De BV is de geldgever.
Zorg wel dat je niet te veel leent dus verkrijg een taxatie van de waarde van de woning.
Let op de boeterente die je wellicht aan de huidige geldgever moet betalen.
Calculeer ook in dat als je de lening onverhoopt niet terug zou kunnen betalen dat je BV dan tegen jou moet optreden en dat mogelijk dan daarmee je eigen BV schade lijdt.