Alleen van invloed is je vaste salaris: 12 x maandsalaris + vakantiegeld. Bonussen of niet vaste (eindejaars)uitkeringen tellen niet mee. Bij het afsluiten zal de hypotheekverstrekker om een werkgeversverklaring vragen: daar op moet de salarisadministratie ook je jaarsalaris vermelden.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, reiskosten mag je niet mee tellen voor de berekening van de hoogte van de hypotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gekeken naar je brutosalaris, reiskostenvergoeding zijn extra's. het wordt dus niet meegenomen in de berekeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat zijn ze niet. Je hebt dit potje ook nodig om op je werk te geraken. Echter, als je geen reiskosten krijgt kan een hypotheekverstrekker wel deze kosten verwerken in jouw vaste lasten. Het is dus, via een omweg, wel van invloed op jouw totale inkomen