Ik heb een jaar contract via een detacheringsbureau, is het mogenlijk om hiermee een huis te kopen? (hypotheek) aan te vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan prima.

Je hebt van het detacheringsbureau dan een intentieverklaring nodig dat ze van plan zijn jou vast in dienst te nemen. Hiermee verplicht het bureau zich trouwens tot niks.

De meeste werkgevers doen hier trouwens niet moeilijk over.

Bedankt wel of het wel verstandig is om toch met een stukje onzekerheid een huis te kopen, aan de andere kant is die onzekerheid er altijd wel een beetje.

Ik adviseer wel om dan een hypotheek te nemen met NHG, mocht je dan toch nog je baan verliezen ofzo, dan kan dat je redding zijn en hoef je niet met een torenhoge schuld te blijven zitten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je trouwens wel NHG krijgen met een jaarcontract?
Met andere woorden: valt een dergelijke aanvraag wel binnen de NHG normen?
sterredag
13 jaar geleden
Toen wel in ieder geval, het is in principe gewoon een verzekering waar je wel voor betaald. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat om een hypotheek te krijgen met een jaar contract en intentieverklaring je wel NHG moet afsluiten, vanwege het toch ietwat onzekere inkomstengarantie na afloop van je contract.

Andere antwoorden (3)

Nee dat kan denk ik niet, voor een hypotheek heb je een vast dienstverband nodig. Met een jaarcontract is het niet zeker dat dit wordt verlengd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet mogelijk dat kan pas als je een vastcontract hebt
13 jaar geleden
Ja hoor, daar zijn mogelijkheden voor. Makkelijk is het niet maar mogelijkheden wel.
Het is namelijk afhankelijk van een aantal zaken;
Kan jij voor een intentieverklaring zorgen?
Heb jij HBO niveau? De bank wil namelijk in kunnen schatten of jij na een eventuele niet verlenging van het contract snel weer aan de slag kunt.
Hoeveel ga je financieren? Is het een top hypotheek of breng je eigen geld mee.
Indien je deze vragen allemaal met "ja" beantwoordt dan zal het normaal gesproken moeten lukken.
Anders zal het wat moeilijk worden en zul jij de bank moeten overtuigen.