Is het bedrag van een berijdstellingsprovisie of verlengingsprovisie eenmalig? Of komt dit elke maand terug

Wij hebben een huis gekocht. Nu willen wij per 1 december het huis laten passeren, omdat we dan ook pas willen verhuizen. Alleen de hypotheekofferte is geldig tot 27 oktober. Is de verlengingsprovisie dan een eenmalig bedrag wat je betaald over de maand dat je verlengd? Of komt dit elke maand terug bij je maandbedrag aan hypotheek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hangt volledig van de geldverstrekker af. Sommige rekenen het per dag, sommige per maand. Dit zou je aan je adviseur kunnen vragen. Succes met de aankoop van het huis!

Antwoorden (1)

Bereidstellingsprovisie betaal je eenmalig en is fiscaal aftrekbaar als rente eigen woning.
Verlengingsprovisie over 35 dagen betaal je ook eenmalig en is fiscaal aftrekbaar als rente eigen woning. Deze provisie zijn de kosten om de offerte te verlengen.
Als je je vraag ook aan de hypotheekbemiddelaar stelt, vraag dan ook waar je zijn antwoord in de ontvangen papieren van de offerte kunt terugvinden, zodat je kunt controleren of zijn antwoord klopt.
Als het alleen op internet staat vraag dan een afdruk.