Welke bank geeft je een hypotheek met BKR notering?

Ik heb alle leningen ingelost maar wel coderingen. Dat is nu 3 jaar geleden afgelopen. De coderingen blijven dus nog 2 jaar staan.
Ik huur nu voor 750 euro en dat kan ik dan wel betalen met een jaarinkomen van minimaal 53.000 euro, maar een hypotheek krijgen van 150000 euro krijg je niet met een BKR notering.
Is er dan helemaal geen hypotheekverstrekker die kan en wil hepen?
Ik zou dan veel minder per maand betalen en de hou de woningmarkt op gang.
Is hier een oplossing voor? En niet nu zeggen dan moet je nog 2 jaar wachten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ik heb toevallig zelf ook een hypotheek afgesloten een paar jaar geleden terwijl ik BKR coderingen had. Kan niet echt zeggen dat het "shady" is of iets dergelijks. Je betaalt een iets hoger percentage aan hypotheek maar verder geen problemen.
Ik ben hier voor gewoon bij de Hypotheker geweest en deze heeft alles geregeld. Als ze echt "shady" zijn zou zo'n adviseur daar denk ik geen zaken mee doen.
Even uit me hoofd loopt mijn hypotheek nu bij "elq". Dus ik zou me gewoon even laten informeren bij de hypotheker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn wel hypotheekverstrekkers die je willen helpen met een BKR notering. Dan ga je vaak alleen wat meer betalen en kom je bij de wat meer "shady" bedrijven terecht.

Dit is bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker die zich specialiseert in mensen met een BKR: http://www.hypotheekmetbkr.nl/

De grotere banken zullen je wat minder snel een lening geven met een BKR.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goh, weer wat geleerd. Vind het er overigens wel 'shady' uitzien, wat je al zei. Zéér oppervlakkige informatie, niks over de funding etc. (voor zover ik kon vinden).
Misschien de moeite waard om je af te vragen of je zo niet van de regen in de drup komt...