Is het mogelijk een hypotheek te krijgen wanneer ik een vast contract heb in Utrecht, en een huis koop in zuid Limburg?

Als het opgeknapt is, wil ik dan gaan verhuizen en daar in de buurt werk zoeken; maar dat vertel ik natuurlijk niet aan de hypotheek verstrekker ;p

Mijn vraag is dus eigenlijk: kan de bank voorwaarden stellen (of doet zij dat al) om binnen een bepaalde straal (in kms) van je werk af te wonen?

11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk. Het maakt namelijk niet uit waar je woont of werkt.
Wél maakt het uit voor de bank of je een vast contract hebt of niet en hoe je ervoor gaat zorgen dat je de hypotheek kunt betalen. Wat dat betreft dus in gesprek gaan met de bank. Verder maakt het dus niet uit of je nu in het noorden werkt/woont en in het zuiden een huis wilt kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo te lezen heb je een vast contract, dat scheelt.
Het zal de bank een worst wezen of jij nu 5 km heen- en weer reist van en naar je werk of dat je 200 km heen- en weer reist.
Wel kan het zijn dat de bank de voorwaarden stelt dat je daar binnen een bepaalde tijd gaat wonen. Anders wordt het een tweede woning (box 3 in de belasting) en dat begint dan al vrij ingewikkeld te worden.