Is het verstandig in te gaan op de adviezen van 'jazeker' om je woekerpolis van de hand te doen terwijl hij destijds hem zelf aan ons heeft verkocht?

de polis blijkt mega slecht doordat er driekwart (!) van een TON verdwijnt. Nu adviseert hij om een geheel andere hypotheek te nemen. Hoe weet ik nou of dit te vertrouwen is? En is het verstandig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je moet altijd in je achterhoofd houden dat hij 2 redenen heeft om dit te doen:

De eerste: Hij wil de klant tevreden houden en voelt zich dan ook genoodzaakt om de bestaande klanten die die polis hebben te benaderen. Is dus puur voor klantbehoud.

Ten tweede: hij zal altijd iets adviseren waaraan "jazeker" het meest verdient. Zo simpel is het.

Mijn advies: verstandig om er eens naar te gaan kijken, maar laat zijn nieuwe advies heel goed controlleren door een derde. Want wie zegt dat je nu niet voor de 2e keer "genaaid" wordt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of hij is een goede adviseur en wil jou gewoon geld besparen.... (er zijn ook goede adviseurs hoor).
Advies: zoek een andere adviseur als je deze niet vertrouwt.
Ga wel met de polis aan de slag denk ik, veel beleggingspolissen renderen niet. Veel mensen vergeten wel dat ze er zelf ook in geloofden. Ik zit sinds kort zijdelings in de business, en kom polissen tegen waar 2000 euro in werd gestort, en werd verwacht dat er na 30 jaar een ton in zou zitten. Of rendementen van 10-15%. Als je dat gelooft is je naam vast Thomas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar je mag verwachten dat een adviseur een gedegen advies geeft. Maar ik ook heb heel veel wantrouwens in deze personen gekregen. Heb zelf een ASR Product. Toen mijn tussenpersoon, Support Leven, voor mij moets overzetten, wilden ze daar ook geld voor hebben: 450 euro. Zij horen deze woekerploissen gratis om te zetten. Uiteraard hebbik dit niet gedaan, maar zelf gedaan, alleen ASR is een logge organisatie die niet echt wilde meewerken: kstte me 6 maanden voordatmijn woekerpolis is overgezet naar een bankspaarproduct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Janlast, er zijn inderdaad goede adviseurs, maar ze zullen altijd een product verkopen waar ze het meest aan verdienen. Een product waar ze niets aan verdienen zullen ze NOOIT adviseren. Dus hou dat altijd in gedachte, hoe krijgt de adviseur zijn salaris.
Dat voorbeeld wat je gaf over de 2000 euro storten, die dingen gebeurden. Veel mensen hebben er geen verstand van en vertrouwen de adviseur. Dus om ze nu Thomas te noemen vind ik niet helemaal fair. Ik ga er echter wel van uit dat mensen door de afgelopen jaren zich wel iets beter laten adviseren, want wat vroeger kon dat kan natuurlijk niet meer.
Elke adviseur wordt geacht om 'hersteladvies' voor een woekerpolis gratis te geven. Als het advies verder wordt getrokken (dus ook advies over een geheel nieuwe hypotheek) dan mogen er wel kosten in rekening worden gebracht. Laat door 'Jazeker' op papier zetten wat de financiële consequenties zijn van het aanpassen van je woekerpolis of het geheel oversluiten van je hypotheek. In veel gevallen blijkt dat aanpassen van je bestaande product naar een goedkoper product veel goedkoper is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, goeie link.Ik zit met nog meer vragen maar die zal ik nog apart stellen.