Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kan het duren dat je uit een hypotheek akte wordt uitgeschreven?

Mijn ex partner en ik hebben samen nog een woning en nu moet ik uit de hypotheekakte geschreven worden omdat ik anders geen huur toeslag kan aanvragen op mijn nieuwe woning. nu heb ik een aanbod gekregen voor een huurwoning maar ik wil deze pas aannemen en kan ik pas aannemen als ik daadwerkelijk uit de akte wordt gezet.
(zonder toeslag kan ik de woning niet aannemen) nu hoor ik verschillende verhalen dat het soms erg lang kan duren met opstellen aktes en wachten bij notarissen dat dit maanden kan duren. Is dit het geval?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denkt u dat u pas huurtoeslag aan kan vragen als u geen eigenaar van het huis meer bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is mij gezegt! als ik eigenaar ben van een woning eigen vermogen heb zal ik hiervan maandelijks rente van kunnen ontvangen en zal ik dus geen huurtoeslag aanvragen.
Maar zeker ben ik hier niet van ineens en begin nu een beetje te twijfelen dus ik ga even een nieuwe vraag stellen op deze website.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt dus samen met je ex een woning. Maar daar wil je vanaf. Dat betekent dat de hypotheeklasten door je ex opgebracht moet worden. Als ze dat kan opbrengen, akkoord bank nodig, dan laat de bank een nieuwe hypotheek opstellen met alleen de naam van je ex daarin, oude komt dan te vervallen. Tijdsduur: snel naar de bank en notaris maar 4-6 weken neemt dit gauw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding