Ja dat kan, en je krediet kan in de hypotheek worden opgenomen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/doorlopend-krediet-hypotheek-nemen-krediet.25671
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan wel, maar het risico voor de bank word hoger, dus krijg je minder, en zul je ook een hogere rente gaan betalen.
Die laatste 2 consequenties kunnen elkaar ook opheffen natuurlijk. Of minder geld met gelijke rente, of meer geld met hoge rente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar zal wel van de bank afhalen. Bij de berekening van de max hypotheek die je kunt krijgen zal zeker ook naar dat krediet gekeken worden. Ook is het risico voor de bank hoger, waardoor je max hypotheek nog lager wordt of de rente toeneemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
afhalen = afhangen
Dat hangt helemaal af van het totale financiële plaatje.
Daarbij telt vooral je inkomen en evt. eigen vermogen zwaar mee.

Voor wat betreft je inkomen worden ook zaken meegeteld als vast werk of zzp-er. Of inkomen uit flexibele arbeidscontracten. Oftewel hoe inkomens bestendig ben je de eerstkomende 5 jaar.

Dan de totale lastendruk op je inkomen. Hoeveel ben je maandelijks kwijt aan aflossing/ levensonderhoud nu en straks met een hypotheek.

Als de som van de bruto woonlasten en kredietaflossing samen meer dan 50% van je netto inkomen bedragen dan is de kans dat er een hypotheek wordt verstrekt heel klein.

Het meefinancieren in de hypotheek van een bestaande consumptieve lening mag door de nieuwe regels (Basel 3) niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kun je een hypotheek afsluiten, maar waarschijnlijk veel minder. Er wordt gekeken naar de maandelijkse last van het kredietam dit zal van invloed zijn op de maximaal af te sluiten hypotheek.
Baken zijn daar niet voor niets streng in geworden. Het gaat er om wat je KAN betalen.