Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een koophuis op kreta met hypoteek.Er wordt gezegt dat alles kwijt gescholden wordt als ze failliet gaan?Dat zou mooi zijn maar is dat zo?

moet ik me zorgen maken om mijn koophuis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
898
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie dreigt er dan failliet te gaan?
De bank waar jij je geld geleend hebt?
Of wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de grieken zelf zeggen als het land failliet wordt verklaard dat je schulden dan kwijt gescholden worden. dit lijkt me een beetje sterk. dan zou iedereen met een lening of hypoteek ineens schuld vrij zijn. maar aan de andere kant als je spaar geld hebt ben je dat ook kwijt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een bedrijf, land, persoon etc. kan schulden en vorderingen hebben. Indien men de schulden niet meer kan betalen kan er een faillissement aangevraagd worden. De vorderingen blijven gewoon bestaan en worden geëind. Met dit geld kunnen de schulden betaald worden. Jouw hypotheek is dus een vordering.

Daarnaast zou de staat Griekenland failliet gaan en niet de bank waar je hypotheek loopt. Het zou me trouwens niet verbazen als je hypotheek bij een Nederlandse bank loopt. Het zou zelfs nadelig kunnen zijn als de staat Griekenland failliet gaat, het zo zomaar kunnen betekenen dat de huizenprijs instort.

Neem nou DSB als voorbeeld, alle leningen en hypotheken moeten gewoon terug betaald worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het voor mij duidelijk. Er veranderd waarschijnlijk niet veel aan t afbealen van mijn huis, dus blijf ik dit gewoon doen. tja de kans dat de huizen prijs instort is groot. maar ik hoef niet van mijn huis af dus over 30 jaar is ie misschien wel weer wat waard. dat huis is mijn pensioentje. Ik maak me er niet zo druk om. maar het had leuk geweest al zou t kwijtgescholden worden niet hahaha.

Andere antwoorden (5)

Je moet je zeker zorgen maken zei failliet jij failliet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Griekenland in de Euro blijft zal er niks veranderen.

Gaan ze eruit dan is het belangrijk waar jouw inkomsten vandaan komen.

Maar wie zegt dat?
De dorpsgek of de kranten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zijn geruchten in het dorp ja.
Dat is echt onzin. Griekenland is juist keihard bezig om alle ongeïnde schulden te innen, om op deze manier een paar miljard extra inkomsten te genereren. Het zou dan raar zijn, als jouw koophuis ineens afbetaald zou zijn, toch? Een schuld blijft een schuld en je zal dat huis gewoon moeten afbetalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou Griekenland failliet gaan dan nog moet jij je hypotheek betalen de vorderingen worden op je verhaald.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Hahahahah dat zou leuk zijn zeg. Nee hoor jouw schuld wordt echt niet kwijtgescholden. Bij failliet raken zal er iemand opstaan die er voor zorgt dat jij je rente keurig blijft betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding