Achterstand Hypotheek wat te doen met resterende schuld?

Ik heb een achterstand van ruim € 9000.- en de bank heeft al opdracht aan de notaris mijn huis op de veiling te zetten. Als het word verkocht,blijf ik met een resterende schuld van ruim € 105.000.-. Van de 9000 kan ik wel 3500 betalen,en het restant in termijnen. Ik ben nu 61,en wegens gezondheid problemen ga ik naar een verpleeghuis, misschien kom ik nooit meer uit. Als mijn huis word op de veiling gezet, dan heb ik geen belang meer het resterende schuld te betalen.Wat kunen dan de gevolgen voor mij zijn?.... Wat kunen zij mij doen?.... falissiment?... Ik bezit niets meer allen mijn kleren + harloge + pension van € 500.-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Volgens mij proberen ze het altijd op je te verhalen.
Maar waarom blijf je zo alleen tobben,er is toch hulp te krijgen voor je problemen.
Dit zijn zaken waar je niet in thuis bent,en zeker als je met je gezondheid tobt kan je dat er toch niet bij hebben?
Bel eens naar sociale zaken van de gemeente die helpen je vast wel op weg.
Succes met je financiele problemen en met je gezondheid
12 jaar geleden
hier een document met 8 instanties waar je aan kunt kloppen voor verder advies.

ga met iemand praten, de geldverstrekker moet je eerste aanspreekpunt zijn. vaak zijn ze best bereid tot een interim oplossing.

http://www.nhg.nl/fileadmin/user_upload/Multimedia/Consumentenfolders/Betalingsproblemen.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo beter: http://www.nhg.nl/consument/betalingsproblemen.html
Het klinkt natuurlijk niet leuk maar dat is het nu ook niet.
mocht er echt geen uitweg meer zijn zou ik een schuldensanering aanvragen en mezelf failliet verklaren. dan ben je in ieder geval na ca 2 jaar van alle schuldeisers af.
en dat geeft een hoop rust denk ik.
Je persoonlijke spullen -de minimale bezittingen- kunnen ze ook niet aankomen dat zijn 1ste levensbehoeften en gaan niet in de "verkoop" net zo goed als je huisraad, tenzij deze erg veel geld waard is.
Zodra je deze beslissing hebt genomen zul je zien dat dat erg veel rust kan brengen.
sterkte