Kan ik een hypotheek krijgen?

Ik ben 24 jaar en werk al 2 jaar via een uitzendbureau bij dezelfde werkgever. Ze kunnen mij niet in dienst nemen, omdat ik projectmedewerker ben. Ik kan ook geen intentieverklaring aanvragen, omdat een uitzendbureau dus mijn werkgever is. Even los of het verstandig of onverstandig is om een huis te kopen zonder vaste baan, ben ik benieuwd of ik een hypotheek kan krijgen. Ik ga nog naar de bank, maar wil toch mijn vraag stellen. Ik wil ongeveer 125000,- lenen, ik kan ongeveer 16000,- eigen geld inleggen en mijn ouders willen garant staan en hebben hun huis afbetaald (ter waarde van 350.000,0 ongeveer). Wat zullen mijn kansen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja ik zie het wel positief in .je hebt al meer dan 10%Vd as Koopsom om de koste koper te bet .daarbij je ouders staan borg ?of tekenen mee!geen risico Vd bank . Denk ook aan hypotheek garantie enz . Het enige wat een bank interesseert ,krijg ik m'n geld terug ,en van wie maakt ze niet uit .ps onderhandel goed .à over de aankoop prijs .b.de makelaars kosten .c.en ook de notaris kosten (misschien een gratis testament ) en het belangrijkste de kosten die de bank je in rek brengt ,buiten de rente .de zgn afsluit kosten .ga er voor ,en onthoud het is een kopers markt .dus onderhandel .wees niet dankbaar Vd hypotheek ,maar wie betaalt bepaalt .succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kansen zijn heel klein. Als het je wel lukt zal je meer rente moeten betalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ouders het recht van hypotheek op hun eigen huis willen vestigen t.g.v. jouw geldgever (geeft dat geen scheve gezichten bij eventuele andere kinderen van je ouders?)als tweede zekerheid op jouw geldlening dan is er m.i. zakelijk niet veel aan de hand, mits je niet meer dan de helft van de executiewaarde van de woning aflossingsvrij wilt lenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kunt geen hypotheek krijgen. Dat is het slechte nieuws, maar dan nu het goede nieuws: je ouders kunnen er voor zorgen dat het toch lukt om een huis te kopen en dat kan op de volgende manieren:
- ze kunnen garant staan
- ze kunnen geld lenen of schenken
- je kunt samen kopen
- je word huurder van het huis

Laat je, samen met je ouders, goed informeren. Je kunt natuurlijk zelfstandig naar een bank toestappen maar over het algemeen is advies van een expert echt een aanrader. En onthoudt dan dat gratis advies duur advies is in deze sector. Al te vaak zal een adviseur een leuke commissie ontvangen voor zijn advies en daar ben je niet bij gebaat want hij zal een advies geven dat vooral gunstig is voor zijn portemonnee.
Een instelling als 'Jazeker, ...' zou een goed begin kunnen zijn. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Geen hypotheek krijgen en tegelijkertijd je ouders garant laten staan, klopt niet met elkaar.