ik ben mijn echtscheidingsconvenant kwijt. Is dit nodig om een hypotheek aan te gaan

ik ben ergens in 2001 gescheiden. Nu kan ik nergens mijn convenant vinden. Heb je dit nodig voor een hypotheek? En hoe kom ik hieraan? De advocaat zegt dat hij deze waarschijnlijk niet meer heeft vanwege dat het al een lange tijd geleden is. De advocaat gaat het uitzoeken.

Toegevoegd na 26 minuten:
ik stel deze vraag voor een vriendin van mij. Anders zou ik wel heel erg jong zijn geweest!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als in het echtscheidingsconvenant is opgenomen, hoeveel alimentatie betreffende persoon krijgt, kan dat van invloed zijn op de hoogte van de hypotheek.

Je hebt bij het aangaan van een hypotheek een opgave nodig van je jaar inkomen en een werkgeversverklaring. Verder niets. Dus geen echtscheidingsconvenant.

Als jouw kennis inderdaad het echtscheidingsconvenant nodig heeft (waarom eigenlijk?) en ze heeft het niet meer, is er een probleempje. De advocaat hoeft het maar 5 jaar te bewaren. Zij kan het proberen bij de rechtbank waar de scheiding is ingeschreven, maar ook daar is een bewaarplicht van maar 5 jaar. Anders de ex vragen. Misschien heeft hij het bewaard en kan ze daar een kopie van maken. Alweer een goede reden om met je ex op goede voet te blijven!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100