Hypotheek in Duitsland op een huis in Nederland. Kan dat?

De hypotheekrente in Duitsland schijnt een stuk lager te zijn dan in Nederland. Iemand hoorde ik vertellen dat je daar dus een hypotheek kan aanvragen voor een huis in Nederland. Is dat waar? Waar kan ik daarover meer informatie inwinnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Ik hoorde het gisteren op de radio, waarbij werd verteld dat het alleen maar in de grensstreek mogelijk zou zijn.

Op deze site vind je alle ins en outs hierover:
Hypotheek & Buitenland Duitsland -Duitsland. Financieringsmogelijkheden; De maximale hypotheekverstrekking ... met meerdere banken en verzekeringsmaatschappijen uit Duitsland en Nederland. ... U wordt in Duitsland pas officieel eigenaar van het huis wanneer de ...
www.hypotheekenbuitenland.nl/tekst_sub.asp?...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel het in theorie zou kunnen, is het erg lastig om óver de grens' een huis te kopen. Wij hebbend e omgekeerde situatie geprobeerd (Huis in Duitsland, hypotheek in Nederland) omdat de rent in Nederland 1% lager was dan in D. Dis is uiteindelijk niet gelukt omdat banken in Nederland geen huizen in D wilden opnemen. De redeen hiervoor is: Ze hebben geen recht o mensen het huis af te nemen als ze aan de andere kant van de grens wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat! Er was laatst een tv-programma aan gewijd en daaruit kwam naar voren dat er de komende steeds meer hypotheken in het buitenland zullen worden afgesloten. Ik meen dat Denemarken zelfs een extreem lage rente kende, maar er werden meer landen genoemd. (Helaas weet ik niet meer welk programma het was).

Hier vind je nadere info:

http://financieel.infonu.nl/lenen/41972-lenen-buitenland.html

http://hulpbijfinanciering.nl/

Toegevoegd na 6 minuten:
"komende" moet zijn: komende jaren

Nog als aanvulling op jouw vraag over hypotheken in Duitsland:

Daar gelden andere regels met betrekking tot het afsluiten van een hypotheek. De voorwaarden zijn strenger. Als je geen of slechts een beperkt eigen vermogen hebt of geen sterke, financiële positie hebt, maak je weinig kans bij een Duitse hypotheekverstrekker. Zo dient de klant 20% van de aankoopprijs zelf te betalen. Hij wordt ook geacht om zijn spaargeld of vermogen gebruiken om te hypotheek af te lossen. Een aflossingsvrije hypotheek, zoals we die in Nederland kennen, bestaat dan ook niet.

De lening moet binnen een termijn van 20 jaar worden terugbetaald. Bovendien is het aantal hypotheekvormen beperkt, en de “aflossingsvrije hypotheek” en leningen die boven de koopsom liggen, zijn beslist niet gebruikelijk.

Toegevoegd na 11 minuten:
Tot slot:
http://www.hypotheek-informatie.net/hypotheek/nieuws/buitenlandse-hypotheken-via-de-hypotheker/