ik wil samenwonen met mijn vriendin. Moet een van ons een Vast contract voor onbepaalde tijd hebben om een hypotheek af te sluiten?

Toegevoegd na 14 minuten:
En als we particulier gaan huren, moet er dan ook een vast contract van onbepaalde tijd zijn ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het verkrijgen van een voordelige hypotheek zonder vast contract was tot voor kort een onmogelijkheid. Onlangs heeft de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen echter de voorwaarden verruimd voor het verkrijgen van een Nationale Hypotheek Garantie (wat een lagere rente betekent!). Als je kunt aantonen dat je gedurende de afgelopen drie jaar een stabiele bron van inkomsten hebt gehad uit (flexibele) arbeid én je beschikt over een werkgeversverklaring van je huidige (tijdelijke) werkgever, dan zou je in aanmerking kunnen komen voor een hypotheek met de Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Een grote stap voorwaarts, waar vooral starters op de woningmarkt veel profijt van kunnen hebben! Toegevoegd na 14 uur: Als je een werkgeversverklaring krijgt met intentie van de werkgever op vast werk dan hoef je niet perse 3 jaar aantoonbaar werk te hebben. Toegevoegd na 16 uur: Wat ik anders kan doen is kijken wat ik voor jou/jullie kan betekenen. werk zelf voor een assurantie kantoor. Als jullie de plannen die je hebt willen mailen naar stefan.classens@gmail.com dan kijk ik er vrijblijvend naar.

Bronnen:
NHG

Ja, minimaal 1 van jullie heeft een contract nodig voor onbepaalde tijd. Hebben jullie dit niet dan kunnen jullie iemand 'garant' voor jullie laten staan, bijvoorbeeld als je ouders 200.000 aan vermogen heeft.

Je hoeft niet perse een vast contract te hebben als je een intentieverklaring bij je werkgever kan krijgen. Hierin verklaart de werkgever de intentie te hebben bij het aflopen van het tijdelijke contract, deze om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd, oftewel een vast contract.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100