Weet iemand wat er nu gebeurd met de hypotheken van de DSB?

Wij hebben onze hypotheek daar en wij betalen elke maand maar verder horen en zien we niets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteraard weet ik niet welke rente vast termijn je hebt, maar het is zeker zinvol om nu alvast rond te gaan kijken naar een andere geldverstrekker. De normen van verstrekking worden steeds zwaarder en als je rente vast periode afloopt moet je waarschijnlijk toch op zoek naar een andere geldverstrekker want ik zie niet zomaar zitten dat er een andere geldverstrekker is welke de slechte portefeulle van de DSB wil overnemen. Advies laat een onafhankelijk tussenpersoon naar je suituatie kijken en daar een vrijblijvend advies van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb een droevig bericht voor je :)
Je moet gewoon doorgaan met betalen. Zolang je keurig betaalt dan zul je ook niets horen.
Mocht je vinden dat je destijds een product hebt gekocht bij ze waardoor je benadeeld bent, dan kun je contact opnemen met een belangenvereniging van ex-DSB-klanten.
Zie:
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he jammer ;-). Ik heb alleen een hypotheek en ben blij dat ik mij toen niets heb aan laten smeren. We betalen maar toch wel raar dat je niets hoort. Wat als je hypo afloopt vraag ik mij dan af. al duurt dat nog wel wat jaartjes
Je betaalt nu aan de curator.
MOet je eens opletten wat er gebeurt als je niet meer betaalt. Dan wordt de curator boos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de perfecte Jip en Janneke taal uitleg,
en nog grappig ook.
Voorlopig verandert er voor jou niks,
de curator probeert alle hypotheken in één keer te verkopen, maar omdat hij daar te weinig voor krijgt houdt hij ze voorlopig zelf.

Voor jouw maakt het niks uit, ook niet als hij ze wel verkoopt. Alles blijft gewoon zoals het was, hooguit veranderd het rekeningnummer waar je je rente en aflossing aan mag/moet betalen.

Als je hypotheek afloopt, zal je een andere hypotheekverstrekker moeten vinden.
Dat kan je nu ook al doen, alleen zal je dan een afkoopsom (boete) moeten betalen.
Misschien dat de curator graag van jou af wilt en dat die boete laag is en i.c.m. een andere (betere/goedkopere) hypotheek de moeite waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem nu kunt oversluiten voor langere tijd tegen een lagere rente, zou ik het zeker doen, maar vooraf eerst eens vragen wat de curator dat waard is, want door het faillissement vindt die geld in het handje, denk ik, aantrekkelijker dan geld in de toekomst.
Daar heb je wel een goede adviseur bij nodig.