Wat zijn de minimum eisen als je als alleenstaande een woning wil kopen ?

mijn broer denkt erover om een woning te kopen (alleenstaand 31 jaar ) en natuurlijk hadden we weer discussie over de eisen die een hypotheek met zich meebrengt.
Zoals ; wat moet je inkomen zijn ? hoeveel moet je zelf inleggen minimaal ? hoe hebben de nieuwe regels van 1feb. 2011 hier invloed op ?
enz. enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat hangt van een heleboel zaken af. Ik denk dat je de vraag beter andersom kunt stellen: hoeveel hypotheek kan ik krijgen met het geld dat ik verdien? Dan kun je kijken of er voor dat geld, plus wat je eventueel nog beschikbaar hebt uit andere bron iets leuks te koop is bij je in de buurt.

Je kunt dan een goede berekening maken volgens NHG norm op http://www.berekenhet.nl/modules/wonen/maximalehypotheek.html
Natuurlijk kun je ook kijken of geldverstrekkers verder willen gaan, maar zeker als je aan de miminumkant zit, zou ik toch kijken naar NHG-norm.

Berekenhet.nl heeft doorgaans nieuwe regels al vrij vroeg geimplementeerd in al hun berekeningen.