Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je uit huis worden gezet door je bank?

Al sinds een paar maanden sta ik rood op mijn betaalrekening. Hiervoor heeft mijn bank mij een brief gestuurd dat ik uit huis wordt gezet als ik niet op tijd betaal. Mag de bank dit doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als je een hypotheek hebt op je huis bij deze bank, kan dat inderdaad.

Toegevoegd na 17 minuten:
Overigens zal dat bij de huidige ingezakte huizenmarkt niet zo'n vaart lopen. Beste is met de bank in gesprek te gaan over een goede oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Precies, in gesprek gaan met de bank, of de schuldhulpverlening, en dan kan er wel een oplossing bedacht worden.
De bank kan alleen optreden als je niet betaald op je hypotheek als dus de reden dat je betaalrekening in het rood komt en blijft door deze betalingen kan dat dus zeker
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Met een hypotheek zeker, sterker nog ze kunnen je huis ook nog verkopen.
Bij hoge schulden kan er ook beslag worden gelegd op de inboedel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij niet.
Rood staan doen wel meer mensen.
Maar sta je rood en kun je daarom je hypotheek (die bij die bank loopt) niet aflossen dan wordt het een ander verhaal.
Mijn oude buurman is om die reden zijn huis uit gemoeten, en het huis werd verkocht door de bank.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen ook loonbeslag doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan alleen als je een hypotheek hebt op je huis of als je huis als borg stelt voor een bepaalde lening.
Dus het hangt dus af waarvoor je de betaalrekening gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bank mag dit alleen doen, als je ook bij diezelfde bank je hypotheek hebt lopen, en je hierop ook een betalingsachterstand hebt.
Zij hebben namelijk vastgelegd dat je huis het onderpand is voor je lening. Je huis zal dan per zgn executieverkoop verkocht gaan worden.

Mocht dit niet het geval zijn, dan heeft de bank niet het recht om je uit huis te zetten.
Je huurbaas mag dit weer wel, als je een huurachterstand hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding