Huur vereniging stort geld op niet bestaand rekening nummer.

Ik kom er recent achter dat een bedrag die ik vorig jaar had moeten krijgen naar een bankrek.nr. gestort is die ik al ruim 2 jaar (toen ruim 1 jaar) al niet meer gebruikte. Andere bedragen stort(t)en ze wel gewoon naar het actuele bankreknr. Men maakt dit nu MIJN probleem..ik moet het uizoeken waar het geld is. Hoe kan ik dit het beste doen? Bvb dank. E.K. te A.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een bedrijf een bedrag naar een niet bestaand rekeningnummer overmaakt, wordt het altijd gestorneerd. Bij de stornering staat een afkorting, waarmee het bedrijf in kwestie kan zien waarom een bedrag gestorneerd is, meestal is dat omdat een rekeningnummer niet meer bestaat.
De huurvereniging in kwestie MOET er dus van op de hoogte zijn (tenzij ze zelf hun eigen rekeningoverzichten nooit bestuderen) dat jouw geld nooit bij jou terecht gekomen is.

Ik zou dus eerst contact opnemen met je huurvereniging en dit nogmaals aankaarten. Als zij zelf er niets aan gaan doen, dan kun je proberen een bewijs te krijgen bij je oude bank.

Mocht dat nog niets uithalen, dan kun je dreigen naar de consumentenbond te stappen. Meestal binden bedrijven dan wel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt

Andere antwoorden (3)

even contact met je oude bank opnemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet contact opnemen met je bank. Het geld moet ergens gebleven zijn. Het lijkt me de verantwoording van de bank op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het geld naar een niet bestaand rekeningnummer is gestuurd zal er waarschijnlijk zijn gestorneerd waardoor de huurvereniging het geld heeft teruggekregen. Als die vereniging wel op de hoogte was van het nieuwe rekeningnummer is het wel aan te rekenen dat zij een foutje hebben gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zou beginnen met de vereniging bellen en zeggen dat het geld is teruggestuurd of zij in de periode daarna kunnen kijken of het is teruggekomen.