Is het normaal dat er bij het opzeggen van mijn huurcontract om mijn nieuwe adres wordt gevraagd?

Bij het opzeggen van de huur ivm aankoop van een huis waar we deze zomer in mogen wordt er gevraagd om het adres van het nieuwe huis. Is dit normaal? We zijn bang dat ze misschien de papieren sturen naar dit nieuwe adres terwijl we nog op het huuradres wonen tot de zomer. Alvast bedankt!

een maand geleden
TurfGraver
een maand geleden
Zolang je huis van hun huurt zullen ze vast ook dat voor opsturen papieren gebruiken.
Nadat je vetrokken bent kan het wel handig zijn dat ze nog contact met je kunnen opnemen eventueel.
Pieterke
een maand geleden
Ja, dat is normaal. Dat is voor het geval men nog iets met je af te handelen heeft.
Abcde
een maand geleden
Of post dat nog op je oude adres binnenkomt door te kunnen sturen.

Antwoorden (1)

Het is normaal dat bij verhuizing wordt gevraagd naar het nieuwe adres.
Er kunnen redenen zijn dat de huurhuisbaas jou na de verhuizing wil of moet benaderen. Bijvoorbeeld:
1. om (maanden na de verhuizing) de jaarafrekening van de verwarming te kunnen meedelen: je moet een bedrag bijbetalen of je krijgt een bedrag terug;
2. om post die op jouw oude adres binnenkomt, te kunnen doorsturen.
een maand geleden