Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil me inschrijven bij mn opa, stel hij overlijd. Wat gebeurd er dan? Mag ik er dan blijven wonen?

Of geld dan gewoon zijn testament?

een maand geleden
695
Amadea
een maand geleden
Dat hangt van veel factoren af. Woont hij bijvoorbeeld in zijn eigen huis of is het gehuurd? Is het een zorgwoning? Heb jij inkomen of ga je nog naar school? Et cetera.
LeonardN
een maand geleden
Mag ik er dan blijven wonen?
Waar?
Huurwoning?
Koopwoning? Bij een sociale huurwoning moet je vaak medehuurder zijn (wellicht voor langere tijd) om te mogen blijven wonen in de woning. Dat regel je niet met "inschrijven" bij de gemeente. Dat moet je regelen bij de woningbouwvereniging. Bij een koopwoning zal het erom gaan naar wie het huis gaat. Als jij de enige erfgenaam bent (en er geen aanspraak wordt gemaakt op en kindsdeel oid), en je kan de kosten blijven betalen dan mag je er blijven wonen. Hoe het met particuliere verhuur zit weet ik niet. Zal wel iets over in het contract staan. Zal denk ik ook de vraag zijn of je er dan zomaar bij mag wonen.
Davidjnsn
een maand geleden
Het is een koopwoning. In het testament staat dat de woning verdeeld word in 5en. Waar ik 1 van ben. Ik zit studeer momenteel nog. Ben bijna klaar met mijn studie.
TurfGraver
een maand geleden
Dan zal je dus met die ander 4 moeten overleggen.
Hun deel betalen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding