Kun je erfpacht afkopen van een individuele woning in een flatgebouw?

Of moet dat gezamenlijk voor hele flatgebouw gebeuren.?

6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
Dat zal de hele flat dan moeten doen.
tinus1969
6 maanden geleden
Ik heb gehoord dat dat kan, maar weet dat niet meer zeker. Iig moet de grondeigenaar meewerken.
teusvh
6 maanden geleden
Het hangt er van af wie erfpachter is. Als dat de VVE is, kan een individuele bewoner daar niet over beslissen,

Antwoorden (1)

Bewoners van appartementen kunnen wel individueel de erfpachtcanon afkopen, maar alleen (gezamenlijk) eigenaar worden van de grond als alle appartementsgerechtigden in het gebouw hun erfpachtcanon hebben afgekocht.
Toegevoegd op 22 november 2023 17:37: bron
6 maanden geleden