Als je huurverlaging krijgt wegens gederfd woongenot, gaat die verlaging dan van je huurtoeslag af?

Ga niet de huurcommissie erbij halen als ik me in een wespennest steek.

7 maanden geleden
Ikhebgeenidee
7 maanden geleden
Wat bedoel je met "in een wespennest steek"?
TurfGraver
7 maanden geleden
Als je daarmee kunt voorkomen dat de belastingbetaler een deel van je huur betaald, waarom niet?
Rieneke1
7 maanden geleden
@ikhebgeenidee @Turfgraver ik heb geen goede ervaringen met de belastingdienst, vertrouw ze niet. Plus als ik die hele procedure inga, wil ik er wel wijzer van worden.
Inekez1
7 maanden geleden
De verlaging van de huurtoeslag is altijd maar een gedeelte van de huurprijsverlaging. Hoe hoog dat percentage is, hangt af van de huurprijs en van je inkomen. Je hebt dus wel (een beetje) financieel voordeel als je huur wordt verlaagd. Daarnaast is het een effectieve manier om de verhuurder te motiveren iets aan de overlast te doen. Als jij niets doet, zal de overlast blijven voortbestaan. Maar je moet voor jezelf wel afwegen wat wijsheid is. Hoe erg is de overlast en is het op een andere manier op te lossen?
Rieneke1
7 maanden geleden
@Inekez1 Bedankt!
HannekeJanssen
7 maanden geleden
@Rieneke1: Wijzer wordt je er altijd van, al is het maar omdat je verhuurder zich meer gedwongen gaat voelen om iets te doen aan jouw woongenot. Financieel rijker wordt je er misschien niet van - maar dat weet Ineke beter dan ik, denk ik. (En nu ik haar reactie beter lees, meldde ze al wat ik nu ook meld... ;-))

Antwoorden (1)

Ja, een huurverlaging heeft gevolgen voor de hoogte van je huurtoeslag. Dit geldt ook als de (tijdelijke) verlaging van de huur te maken heeft met gebreken of achterstallig onderhoud.
7 maanden geleden