Wat gebeurt er met de geldigheid van een huurovereenkomst wanneer je een allonge niet tekent?

Het betreft in deze casus een huurwoning, met een aanvullende allonge alvorens een sleuteloverdracht. Huurovereenkomst is getekend, de allonge niet. Is de huurovereenkomst in dat geval nog geldig?

een jaar geleden
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Getekend is getekend, dus ik vermoed van wel.
Mag ik vragen wat de allonge regelt?
ronron1212
een jaar geleden
Een allonge dus aanpassing in de huurovereenkomst is niet bij de betrekking van een huis. Meestal gaat het hier om wijzigingen binnen de overeenkomst bijvoorbeeld nieuwe eigenaar of iets dergelijks.
JanJanssen91
een jaar geleden
Een toevoeging op de manier waarop vloeren en muren belegd/behangen mogen worden
JanJanssen91
een jaar geleden
En met name degene die hier verantwoordelijk voor is. In de originele huurovereenkomst wordt niet gerept over wie er verantwoordelijk is voor een egale vloer. In de allonge staat dat de huurder hier verantwoordelijk voor is, mochten er oneffenheden worden aangetroffent.
Inekez1
een jaar geleden
Waarom zou je de allonge niet willen tekenen? Omdat jij wil dat de verhuurder de vloeren (laat) egaliseren voordat jij vloerbedekking gaat leggen? Lijkt me duidelijke dat de verhuurder dat niet wil doen en er is ook geen wet of regel die de verhuurder verplicht om te zorgen voor een egale vloer. Met een goede ondervloer onder laminaat kun je veel oneffenheden gewoon laten zitten. Maar wil je graag strak vinyl of een pvc vloer, dan zul je zelf moeten zorgen dat je ondervloer goed egaal is. Ook als dat niet is geregeld in een allonge. Dus mijn advies: teken die allonge, niet zeuren bij de verhuurder en ga lekker aan de slag in je nieuwe woning.

Antwoorden (2)

Die geldigheid blijft.
Een allonge is een aanvulling op de huurovereenkomst. Een allonge wordt gebruikt om na het afsluiten van een huurovereenkomst of gedurende de looptijd ervan aanvullende afspraken te maken over bijvoorbeeld de huur van extra vierkante meters, parkeerplaatsen, aanpassing van de servicekosten of wijzigingen van looptijd of huurprijzen ten opzichte van de eerder overeengekomen uitgangspunten vastgelegd in de hoofd huurovereenkomst.
Zolang de allonge niet getekend is, blijven de voorwaarden van de huurovereenkomst gelden.
een jaar geleden
De geldigheid van de huurovereenkomst blijft onveranderd wanneer je een allonge niet tekent. Een allonge is een aanvulling op de huurovereenkomst, maar het niet ondertekenen ervan heeft geen invloed op de geldigheid van de oorspronkelijke overeenkomst.
10 maanden geleden