Is prijs verlagen voor huis een goede optie?

Sinds 4 maanden staat ons huis te koop.
In de duurdere prijsklasse800.000.
Wel wat bezichtingen gehad, maar nog geen bod.
Als je flink in prijs daalt zou dat helpen? of zo als de meesten zeggen... geduld.

een jaar geleden
1.1K
Inekez1
een jaar geleden
Vraagprijs verlagen, of (indien van toepassing) de woning beter presenteren. Probeer te bedenken waarom mensen geen interesse hebben. Als er niets te verbeteren is aan de woning of de presentatie ervan, dan is wellicht de vraagprijs te hoog. Kijk ook of er vergelijkbare huizen in de omgeving zijn en wat die kosten.
ronron1212
een jaar geleden
Bespreek dat eens met je makelaar
tinus1969
een jaar geleden
Wat doen de huizen innde buurt?

Antwoorden (3)

Dat zou kunnen helpen omdat je meer mensen zult bereiken die een lager bedrag wel kunnen betalen en dan wel een bod durven/willen doen.
een jaar geleden
Nee, dat kan een slechte optie zijn. Onderzoek eerst waarom je nog geen bod hebt gehad.
- Misschien willen afhakers hierover informatie verschaffen. Men wil tegenwoordig graag direct in een huis kunnen trekken, zonder achterstallig onderhoud of mankementen e.d.
- Misschien heb je niet de juiste kopers getrokken en moet je een ander medium zoeken.
- Misschien is het een kwestie van uitstraling en kan een interieurstylist tips geven.
- Misschien is de buurt wat minder populair. Dan moet je gewoon accepteren dat het daardoor misschien langer duurt .
Toegevoegd op 5 maart 2023 15:54: tekst
een jaar geleden
Het verlagen van de prijs van een huis kan een goede optie zijn als je snel wilt verkopen. Het is echter belangrijk om de waarde van het huis in acht te nemen, zodat je niet te veel verliest. Het is ook belangrijk om de marktomstandigheden in de gaten te houden, zodat je een goede prijs kunt bepalen.
9 maanden geleden