Niets moet!
Als jij met dat ene salaris genoeg verdient voor een hypotheek, kun je de andere gemakkelijk weglaten. Je kunt het altijd wel melden dat je nog een salaris hebt maar dat je niet wilt dat deze meegenomen wordt in de berekening van de hypotheek.

Sterker nog, wanneer je met z'n tweeën een huis gaat kopen is het verstandig om dit op slecht 1 salaris te doen. Mocht het voorkomen dat een van jullie zijn baan kwijtraakt, kun je nog steeds je hypotheek blijven betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het inkomen wat je opgeeft, al dan niet samen,
maar genoeg is voor de hypotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe hoog de hypotheek is die je nodig hebt. Als je voldoende hebt met een werkgeversverklaring van je vriend en 1 verklaring (van 1 baan) van jou, dan kun je die andere baan achterwege laten. Kom je net een paar duizend euro te kort dan zou ik ook van die andere baan een werkgeversverklaring vragen. Maar ja, wat doe je als je met die baan stopt, zoek je wel nog een 2e baan erbij, want een tophypotheek is natuurlijk niet zo relaxed en zeker niet als er 1 gedeelte van het inkomen wegvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet. Je moet zoveel opgeven als dekking geeft aan de hypotheek die je wilt afsluiten. Als tip: Doe dit niet op basis van julie totale gezamelijke inkomen. Probeer liever een huisje te vinden wat je vrijwel kan betalen van een inkomen,. Mocht een van beiden dan zonder werk komen, ben je niet meteen je huis kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hypotheek aanvraagt kijkt men naar je inkomen en ook of het zeker is dat dat inkomen in de toekomst zo blijft. Als je nu al niet zeker weet of je 1 van de 2 banen zal houden zou ik dat niet opgeven bij de hypotheekaanvraag. Wordt de hypotheek dan afgewezen weet je in ieder geval zeker dat je een te hoge hypotheek aanvraagt voor dat inkomen en dat je dus moet kiezen: die 2e baan behouden of een goedkoper huis kopen.

Geef je die 2 banen op als inkomen en krijg je de hypotheek, maar stop je ineens met 1 van de 2 banen kan het wel eens zijn dat je ineens de hypotheek niet meer kan betalen, en dat is niet echt prettig.