Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vervalt bij aanvaarden sociale huurwoning je inschrijfduur in heel Nederland?

Ik woon in de randstad en wil hier graag op de lange termijn blijven wonen en een toekomst opbouwen. Helaas is de wachttijd voor een sociale huurwoning héél lang.

Nu zou een optie zijn om tijdelijk buiten de regio te gaan wonen en ondertussen mijn wachttijd op te laten lopen totdat ik wèl voor een woning in aanmerking kom.

Ik las echter dat als je een woning accepteert in een andere regio, je àl je wachttijd verliest, dus ook van de regio waar je uiteindelijk wilt gaan wonen.

Weet iemand of dit klopt? En weet iemand ook of hier ook daadwerkelijk op gecontroleerd wordt? Of is dit een automatisch proces wat vanzelf ingezet wordt als je een woning accepteert?

2 jaar geleden
1.8K
erotisi
2 jaar geleden
Bij welke website sta je nu ingeschreven?
tinus1969
2 jaar geleden
Vroeger was er vaak een bindingseis en konje alleen op de wachtlijst staan als jeookin de regio of zelfs gemeente woonde. Klinkt alsof dat hier nog steeds geldt.
erotisi
2 jaar geleden
De eis is er mss ook voor zodat je ook weer een woning beschikbaar in kunt ruilen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De inschrijfduur op zich vervalt niet, maar als je woonruimte hebt buiten de gemeente waar je ingeschreven staat, vervallen wel zgn. urgentiepunten. Je komt dus verder achter op de wachtlijst.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding