Kan de woningbouw het aangeboden huis nog voor even bewaren?

Ik zit momenteel in een woning met tijdelijke huurovereenkomst en moet voor aankomende 5 maanden nog hier wonen en woonlasten betalen.
Maar ondertussen reageer ik op de woningen van Entree en heb ik een huis aangeboden gekregen. Als ik zou gaan verhuizen, zit ik met dubbele woonlasten.
Mag/Kan de woningbouw aangeboden huis nog reserveren/bewaren tot eind van huidig contract(nog 5 maanden)zodat geen dubbele huur hoef te betalen ?
Ideeën, oplossingen zijn welkom?

3 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Denk niet dat zij van plan zijn 5 maanden inkomsten mis te lopen. Een ander wil hem vast wel direct hebben.
Antoni
3 jaar geleden
Hoe zo'n woningbouwvereniging op jouw vraag zal reageren, dat kan men toch alleen daar weten? Neem contact met Entree op, raad ik je aan. Is Entree niet bereid om met je mee te werken, overleg dan met de verhuurder van je huidige woning. Misschien is die bereid om andere afspraken met jou te maken dan in de tijdelijke huurovereenkomst is afgesproken.

Antwoorden (2)

Reken daar maar niet op. Een huurhuis is geen 2de hands boek van marktplaats, dat ze nog even bewaren voor je omdat er geen betere bieder is. Het gaat de verhuurder om het geld, dus 5 maanden huuropbrengst. Voor jou heel veel anderen
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Het is voor de vraagsteller wel aan te raden te overleggen met de verhuurder van de huidige woning. Misschien is die bereid om andere afspraken met de vraagsteller te maken dan in de tijdelijke huurovereenkomst is afgesproken, waardoor hij of zij eerder kan verhuizen zonder daarbij veel (extra) kosten te maken.
De woningbouw houd geen rekening met jouw persoonlijke situatie, maar wil een huurder z.s.m. in hun huis. Je kunt het beste contact met ze opnemen en hier eerlijk en open over zijn. Ga er maar vanuit dat je of dubbele lasten moet dragen, of opzoek moet naar een andere woning waar je over 5 maanden in kunt.