Compromis getekend van het huis, kan men plotseling nog geld vragen voor aanleg tuin?

Wij hebben compromis getekend dus en voorschot al betaald (nieuwbouw). Bij de voorlopige oplevering wordt er plotseling gesproken over een extra kost voor de aanleg van de tuin die niet vermeld was in de prijs. Wij hebben dit bij een Immo kantoor gekocht en hebben nog expliciet gevraagd of er nog een meerkost is, maar hij zij dat alles inbegrepen is. ( Wij hebben dit op mail staan)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
ronron1212
3 jaar geleden
Wat voor compromis? Een tuin zit nooit in de nieuwbouw koop.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Compromis dat we getekend hebben om het huis te kopen met het immo kantoor en de eigenaar van het bouwbedrijf waar de prijs ook instaat. Wij hebben dit huis bezocht met al aangelegde tuin. Ze hebben de tuin waarschijnlijk aangelegd omdat de nieuwbouw er al 2 jaar stond en niet verkocht raakte of aantrekkelijker te maken.
ronron1212
3 jaar geleden
Wordt de tuin nu dan verwijderd?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat was juist mijn vraag of dat ze dat kunnen/mogen doen :p Ze vragen een meerkost van meer dan 7000 euro wat wij natuurlijk niet zullen betalen, omdat ze zeiden dat alles inbegrepen was. De fout werd niet van onze kant gemaakt.. (bedankt om te antwoorden by the way :D)

Antwoorden (1)

Als je een nieuwbouw huis koopt en de prijs is vastgelegd kan er niets meer bijkomen. De tuin aanleggen is zaak van de nieuwe eigenaar. Een Immo-kantoor kan niet bepalen hoe jij een tuin wilt hebben. Je koopt het bij wijze van spreken als een stukje weiland rondom je nieuwe huis en je maakt zelf uit wat je daar mee doet. Je koop dus de grond met het huis. Hoe de grond eruit ziet komt pas als je er woont.
Ik heb in mijn antwoord erop gerekend dat je met een compromis bedoeld een koopovereenkomst.
Toegevoegd op 28 mei 2020 20:24: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Immo is overigens een makelaar dus je koopt niet van hem vaan van de verkoper.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De koopovereenkomst is inderdaad getekend, maar de tuin was al reeds aangelegd toen wij deze bezochten. Ze zijn gewoon vergeten de prijs bij te rekenen.. alles was inbegrepen in de prijs zeiden ze. Nu 3 dagen voor de akte komen ze daar mee af...
ronron1212
3 jaar geleden
Als de tuin er al was wordt die dan weer afgebroken? Of ben je in een modelwoning wezen kijken en niet in je te kopen woning
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wij zijn gaan kijken in het huis dat we gaan kopen met al aangelegde tuin en hebben dan een koopovereenkomst getekend voor dat huis met de eigenaar van het bouwbedrijf en de makelaar..Voorschot ook al betaald. In principe zouden ze dit toch niet meer mogen afbreken?