Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik huursubsidie aanvragen als ik een koopwoning huur?

Iemand die ik ken verhuurt zijn koopwoning. Ik zou hier graag in willen trekken echter is mijn inkomen te laag om de kosten te betalen die gevraagd worden. De eigennaar wilt de kosten dekken dus vraagt ook niet meer dan dat hij zelf maandelijks kwijtis. Kan ik huursubsidie aanvragen als ik de woning wil huren ?

4 jaar geleden
2K
ronron1212
4 jaar geleden
Als je huur niet hoger is dan € 720,42 dan zou dat kunnen.
tinus1969
4 jaar geleden
En de huursom moet ook 'passend' zijn obv het puntensysteem, als ik me goed herinner (dus geen 720 euro voor een klein krot).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals ik jouw vraag lees mag je huursubsidie aan vragen.
Hieronder wat officiële gegevens:
De belangrijkste voorwaarden om in aanmerking voor huurtoeslag te komen, zijn: Je bent 18 jaar of ouder. Je huur is niet hoger dan 720,42 euro per maand (of als je jonger bent dan 23 jaar € 414,02 per maand) (2018). De woning die je huurt, is een zelfstandige woonruimte.U kunt alleen huurtoeslag krijgen voor een zelfstandige woonruimte.
Dat is een woning met een eigen toegangsdeur die u van binnen en buiten op slot kunt doen. Zoals een flat of een rijtjeshuis. En in de woning moeten in elk geval aanwezig zijn:
Een eigen woon(slaap)kamer
Een eigen keuken met aanrecht, aan- en afvoer voor water en een aansluitpunt voor een kooktoestel
Een eigen toilet met waterspoeling
Soms is het misschien niet helemaal duidelijk of u een zelfstandige woonruimte hebt. Kijk hieronder bij uw situatie en lees hoe het zit.
Het maakt niet uit van wie u huurt (bijvoorbeeld makelaar, woningbouwvereniging of PARTICULIER). Zolang u maar aan alle voorwaarden voldoet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding