Wie draait op voor de bijkomende kosten van het bestrijden van houtworm in een huurhuis?

Binnenkort gaan ze hier houtworm bestrijden. De verhuurder neemt dit uiteraard voor zijn rekening. Wij moeten heel de zolder vrij maken. Rotklus, maar dat is dan maar zo. En gelukkig heeft mijn man voor zijn werk een opslag...

Maar wij kunnen een paar dagen niet hier in huis zijn en zullen dan ergens een onderkomen moeten huren. Ook onze huisdieren moeten naar een opvang. Dat moeten we nu ineens regelen (en het is vakantietijd! dus hopelijk zitten niet alle dierenopvanghuizen vol...). Ik heb geen kennissen of familieleden zonder huisdieren die ineens drie katten en een hond willen opvangen...

We vroegen ons af of de verhuurder niet ook hierin verplichtingen heeft om dit te regelen. En/of dat die de kosten die dit met zich meebrengt zal moeten vergoeden...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Je betaalt huur om in je huis te kunnen wonen. Wanneer de verhuurder zijn deel van het contract (tijdelijk) niet na kan komen, dan moet hij daarvoor alternatieven bieden of onkosten vergoeden.