Mag je een ander elektricien vragen als de ene niet komt opdagen?

We huren al een paar jaar dit huis en we hebben een probleem vastgesteld met de elektriciteit.
We hebben al een paar keer maar de vaste elektricien gebeld maar hij komt niet opdagen.
Hebben wij dan het recht om zelf een elektricien naar keuze te contacteren

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
ronron1212
5 jaar geleden
De verhuurder moet opdracht geven anders betaal je zelf.

Het beste antwoord

Huren jullie van een particulier of woningbouwvereniging?
Indien je een probleem hebt, neem je normaliter contact met hen op.
Nu kan het zijn dat jullie doorverwezen zijn naar de betreffende elektricien.
Indien deze geen gehoor geeft, neem je weer contact op met de eigenaar of woningbouwvereniging.
Zeker weten dat de woningbouwvereniging het netjes oplost. Een particuliere eigenaar kan moeilijker doen, terwijl deze de plicht heeft tot onderhoud van de woning.
In dit geval zou ik via een brief en mail contact opnemen met de eigenaar.
In deze brief en mail zet je precies hetzelfde: het probleem in huis, dat het opgelost moet worden. Hoor je dan niks, heb je in ieder geval bewijs. (1 van de 2 wordt zeker ontvangen/ gelezen).
Indien je dan zelf kiest voor een andere elektricien, en deze vaststelt dat er een ondeugdelijke situatie in het huis is, kun je de gemaakte kosten proberen te verhalen op de eigenaar. Dan sta je er ook sterk voor.
Maar nogmaals, ik weet niet van wie jullie huren, of er contact is geweest met de verhuurders etc.
Als laatste, ik heb ook wel eens gehoord dat iemand huurde voor een zeer schappelijk bedrag, maar daardoor wel zelf de woning moest onderhouden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ervan uitgaande dat jullie zelf bereid zijn de rekening te betalen mag je vragen / inhuren wie je wilt. Je hebt een probleem als je denkt dat het vergoed gaat worden door de eigenaar/ woningbouwvereniging van het huis, zonder overleg vooraf.