Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een (studenten)studio/kamer op naam van m'n ouders zetten, maar er zelf in wonen, ivm toeslag?

Ik ben een achttienjarige student en ik wil een studio of kamer gaan huren. Echter geldt bij veel accommodaties dat huurtoeslag pas aangevraagd kan worden wanneer je drieëntwintig bent. Kan ik de accommodatie op de naam van mijn ouders zetten, zodat zij als 'drieëntwintig plusser' huurtoeslag kunnen aanvragen, en onderling de huur regelen met mijn ouders? Ik kan online echt niks vinden hierover!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@maaiexhoubaer, ken je de betekenis van sjoemelen om geen erger woord te gebruiken?
tinus1969
5 jaar geleden
Je kunt best huurtoeslag krijgen, mits de huur onder de 417 euro is: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/kan-ik-huurtoeslag-krijgen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet, want dan moeten je ouders op dat adres wonen en nergens anders. De vraag is ook of je ouders wel in aanmerking zouden komen voor huurtoeslag. Nee, dit kan dus echt niet. Ik weet dat studenten het moeilijk hebben. Thuis blijven wonen als dat kan.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Ouders kunnen best een huurcontract op zich nemen maar hoeven niet perse op dat adres staan ingeschreven. Vervolgens zouden ze de woonruimte kunnen onderverhuren aan hun kinderen. De vraag is eigenlijk, accepteert de verhurende partij dat wel? Dat moet je nagaan. Ouders hebben inderdaad vaak geen recht op huurtoeslag, daar moet je dan wel rekening mee houden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding