mag ik mijn dakpannen vervangen door riet?

ik heb hier w.s. een omgevingsvergunning voor nodig.
welke bijlagen moet ik bij de aanvraag toevoegen?
het zou gaan om volume vergroting.

5 jaar geleden
1.7K
teusvh
5 jaar geleden
Als er een omgevingsvergunning voor nodig is, wordt die verleend door of namens het college van B&W van de gemeente waarin je woont. Per gemeente (en binnen de gemeente per bestemmingsplan) kunnen er verschillende regels zijn.
Dus vraag e.e.a. altijd na bij de gemeente, dan krijg je ook de juiste formulieren.
Denk je wel aan je brandverzekering? Voor een rieten dak betaal je vaak een iets hogere premie. Informeer hen vooraf.
Frans1955
5 jaar geleden
dag teusvh, dank je wel voor je reactie. ik wil volgende week bij de gemeente informeren maar kom graag beslagen ten ijs. ik wilde graag weten of ik b.v. tekeningen moet overleggen, die zijn er niet aangezien het huis van voor 1900 is. moet ik deze laten maken of kan ik dat met een beetje hulp zelf?

Antwoorden (1)

Of er een vergunning voor nodig is hangt af van de plaatselijke regels en het bestemmingsplan. Het best kun je contact opnemen met de gemeente, dan krijg je ook het goede aanvraagformulier.
Daarop staat welke stukken er nodig zijn om de aanvraag te kunnen beoordelen.