Hoe kan ik een klacht indienen bij een woningverhuurder en is mijn klacht gegrond?

Sinds oktober 2017 huur ik een appartement. Nu is het zo dat ik sinds dag 1 heb aangegeven dat ik een naambordje met mijn naam wil hebben. Ik ben meerdere keren langs geweest en kreeg als reactie dat het zo snel mogelijk geregeld werd. Ondertussen ben ik 8 maanden verder en ben ik 10 keer langs geweest. Resultaat: nog steeds hangt mijn naambordje er niet. Uitgaande van het wooncontract mag ik dit niet zelf doen; er mogen immers geen aanpassingen verricht worden aan het portiek. Ook de personen die ik gesproken heb verboden mij dit. Ik heb gekeken op de website van de verhuurder, echter zie ik geen klachtenprotocol en ook weet ik niet of mijn klacht wel gegrond is. Kan mij vertellen of mijn klacht gegrond is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Om welke verhuurder gaat het ?
Anders is het voor ons ook zoeken in den blinde.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
nevermind heb de klachtenformulier gevonden deze heet, heel sneaky, "complait form". Deze heb ik ingevuld en nu is het afwachten. Vraag kan eventueel verwijderd worden.
Antoni
5 jaar geleden
"Complaint form" (dus met een n) is klachtenformulier in het Engels. In allerlei software op internet worden Engelstalige termen gebruikt. Daar is volgens mij niets sneaky aan!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni wel als heel de website Nederlandstalig is en desbetreffende onderdeel als enigste Engelstalig.
Antoni
5 jaar geleden
Ja, als het het enige onderdeel in het Engels is, dan heb je wel gelijk.

Het beste antwoord

Ik vind dat je wel een punt hebt. Of ze een klachtenregeling hebben of niet, je moet gewoon correct behandeld worden.
Mijn suggestie is dat je een brief schrijft met KLACHT erboven, en daarin uiteenzet wat het probleem is, met wie je wanneer hebt gesproken, wat zij toezegden etc.
Eindig met de vraag om de ontvangst p/o te bevestigen, en je te informeren over de behandeling van je klacht. Zowel v.w.b. de procedure als de verwachte doorlooptijd.
Als je na pakweg 10 dagen nog niets hebt gehoord kun je even bellen of je brief is aangekomen. Zo nee, verstuur hem dan nogmaals, maar dan aangetekend.
Gaat ook dat de mist in, dan stel je hier je vervolgvraag, zou ik zeggen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt ondertussen heb ik de manier om een klacht in te dienen gevonden. Deze stond verstopt als complaint form op een Nederlandstalige website. Deze heb ik ingevuld en ben benieuwd wat er uit komt. Het kantoor van de verhuurder is letterlijk bij mij om de hoek. Als er niks uit het ingevulde formulier komt gooi ik zelf een brief door hun bus meer bewijs kan je niet hebben lijkt mij.