verhuizen of meer huur betalen?

Als je een sociale huurwoning aanneemt op het moment dat je studeert en weinig bijverdient. En je krijgt na een paar maanden een "echte" baan. Heb je dan nog wel recht op die woning? Moet je er dan uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op het moment dat de woning aangeboden wordt toetsen ze je inkomen. Als het dan klopt krijg je de woning. Daarna wordt niet meer getoetst.
In sommige gemeenten (bv zutphen) is een proef dat je huur betaald naar inkomen. Dan kan het zijn dat jij bv 300 betaald en je buurvrouw 450 voor exact dezelfde woning. Huren op maat.
Vooralsnog geldt echter gewoon het eerste deel van mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kun je gewoon blijven zitten,als je de huur maar betaalt. Denk dat je nu geen recht (of veel minder) huurtoeslag krijgt,daar zou k dus even achteraan gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Minister Donner zou dit wel willen, maar dan zouden alle inkomens getoetst moeten worden dus dit zou een enorme rompslomp worden. Er zijn heel veel 'scheefwoners' in Nederland en de meesten blijven lekker zitten zolang er geen controle is wanneer de wooncoöperatie niet jaarlijks alle inkomens controleert. Trouwens, ze moeten dan een andere woning kunnen aanbieden en dat is erg moeilijk momenteel in de meeste gemeenten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal mijn niks verbazen dat die *** van Donner het wel gaat doorvoeren ook al wordt het een administratieve rompslomp, kijk maar naar de Toeslagen 5 jaar geleden, dat werd toch ook een chaos, ook al beweerde Joop Wijn dat alles onder controle is.
amc
12 jaar geleden
Hij wilde het graag doen, maar het werd van alle kanten tegengehouden. Ze zullen het dus met een andere aanpak moeten doen, die vooralsnog op zich laat wachten.
Ik denk dat het nog wel weer wat jaartjes zal duren als ze alsnog scheefhuren aan pakken. Waar laten ze al die mensen? Zoveel meer verdienen de meesten niet, want dan zouden ze wel kopen en ook dat wordt ze moeilijk gemaakt tegenwoordig.