is het mogelijk alsje 17 bent in een flat te gaan wonen (eisenhowerflat sittard)als hetvan oudersmag?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
tinus1969
5 jaar geleden
Check de website van de verhuurder (of bel anders); de meeste verhuurders verhuren niet aan minderjarigen. Bij personen onder 21 kan ook een probleem zijn dat je (meestal) geen recht hebt op een uitkering en dus geen inkomen.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan, dat noemen we uit huis gaan. Veelal gebeurt dit op latere leeftijd.
Goedkoop zal op een flat wonen niet zijn.
Op je zelf wonen kost als je zuinig bent minstens € 750,- per maand:
https://www.18ennu.nl/wat-kost-op-jezelf-wonen/
Volgens mij zijn de appartementen aan de Eisenhowerstraat geen sociale huurwoningen.
Want deze woningen zijn gereserveerd voor een bepaalde groep mensen, waar ‘kinderen’ niet inpassen. Er wordt dan ook door de overheid een minimumleeftijd van 18 jaar geëist om in aanmerking te komen voor een dergelijke woning.
Vraag toch wel even of de verhuurder minderjarigen toelaat.
Toegevoegd op 16 juni 2018 14:00: tekst
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Ik weet alleen niet of de 17-jarige gelijk zelf de huur mag betalen(of beter gezegd of huurverenigingen 17-jarigen als huurders nemen), maar dat zouden dan zijn ouders kunnen doen.