Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De verhuurder wil niets doen aan het herstel van het internet, wat moet en kan ik doen?

Wij huren met meerdere personen kamers in één gebouw, wij betalen voor de gezamenlijke internetverbinding. Al weken hebben wij een slechte of geen internetverbinding. Wij hebben dit probleem aangegeven bij de verhuurder maar deze wil er niets aan doen. Wat kunnen en moeten wij doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
kan ook zijn dat het een slechte kabel van de modem is of een storing bij de provider. kijk naar de modem, als deze van een bepaalde provider is (of je weet wie het is) bel die dan met je probleemstelling. Wellicht kan deze op afstand zien wat er mis is en helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"wij betalen voor de gezamenlijke internetverbinding"
Wie is de 'eigenaar' van die verbinding ?

Eén van jullie ? Of de huisbaas zelf ?

In het eerste geval zullen jullie de problemen ook zelf op moeten lossen, al zal de huisbaas binnen redelijke grenzen wel zijn medewerking moeten verlenen. (b.v. door toegang tot bepaalde ruimtes te verschaffen e.d.)

In het tweede geval zul je met officiële brieven moeten gaan werken waarin je de huisbaas sommeert om de voorzieningen waar jullie voor betalen in orde te maken.
Eventueel kan een rechtswinkel bij jullie in de buurt je helpen bij het schrijven van dergelijke brieven. Zij kunnen je ook concreet adviseren wanneer eventueel verdere stappen nodig zijn.

Heeft iemand van jullie een rechtsbijstandsverzekering, dan is dat nóg handiger om in te zetten.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding