Mag de verhuurder van een bedrijfspand mij vragen om 3 maanden borg EN 1 jaar huur vooruit te betalen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Ja dat mag

Antwoorden (2)

Ja, zelfs 10 jaar vooruit betalen mag een eis zijn.
De zakelijke markt is volledig vrij wat dit betreft.

Kijk wel wat gebruikelijk is.
Extreme eisen kunnen een teken zijn dat de verhuurder in geldnood zit.
Het kan ook simpelweg beteken dat de verhuurder jou niet kredietwaardig vindt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3 maanden borg is wel wat de rechter ongeveer maximaal zou toestaan.

Toegevoegd na 4 uur:
Inprincipe mag hij dat vragen. Het is in Nederland zo regeld dat verhuurders van bedrijfspanden zelf dat mogen bepalen.

Mocht je het er niet mee eens zijn kun je altijd naar de kantonrechter gaan. Die kan je doorverwijzen naar bedrijfshuuradviescommissie. Die kunnen dan helpen om een redelijke huur overeenkomst te laten opstellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Milou1997 onderbouwing??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het over EN 3 maanden borg EN heel jaar vooruit betalen.. Is dat niet dubbelop?!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inprincipe mag hij dat vragen. Het is in Nederland zo regeld dat verhuurders van bedrijfspanden zelf dat mogen bepalen. Mocht je het er niet mee eens zijn kun je altijd naar de kantonrechter gaan. Die kan je doorverwijzen naar bedrijfshuuradviescommissie. Die kunnen dan helpen om een redelijke huur overeenkomst te laten opstellen.