Hoe kan ik een particuliere verhuurder betrouwbaar noemen?

Ik ga een kamer bezoeken binnenkort en het huis is van een particuliere verhuurder. Waar moet ik opletten en waar kan ik naar vragen om zeker te weten dat dit een betrouwbare particuliere verhuurder is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Juiste manier van vragen *Wanneer kan ik een particuliere verhuurder betrouwbaar noemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

-Er moet geen 'sleutelgeld' gevraagd worden. Heel erg fout. -Let op de meterkast. Is deze afsluitbaar, slot met sleutel? -Brievenbus ook met sleutel op gezamenlijke trap/entree. ViaVia, mond-op-mond reclame helpt altijd, vind ik.

Een verhuurder kun je kwalificeren als betrouwbaar als deze zich houdt aan de gangbare wet-en regelgeving mbt de verhuur van kamers. Dus: geen all-in huur (verboden), huis voorzien van de benodigde vergunningen voor kamerverhuur (navragen gemeente), periodieke controles door brandweer en de vereiste brandblusmiddelen/melders (afhankelijk van inwoners etc (ook gemeente). Huurprijs cfm puntensysteem, idem voor de servicekostenafrekening. Dus geen woekertarieven voor afgeleefde kamers. Enig nadeel: die goeie verhuurder heeft wachtrijen met mensen die de kamer willen, voordeel daarvan: nooit leegstand. Als je wat gevonden hebt pb me maar dan kijk ik wel even mee over je schouder van afstand. Help je graag op weg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100