mag je na het uitzetten van een huurder, op groend van eigen gebruik, vervolgens weer een andere huurder nemen?

lastige huurder....uitzetting op grond van : eigen gebruik woning.....mag ik vervolgens weer een andere huurder de woning aanbieden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
erotisi
7 jaar geleden
Dat zal niet lukken, daar zijn vrij strenge eisen voor: http://www.advocaten.nl/opzegging-huur-wegens-dringend-eigen-gebruik/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gezien de vele vragen die je plaatst op het vlak van huurrecht vermoed ik dat je een aantal scenario's probeert te bedenken om makkelijker van een huurder af te komen. Neem een contact met me op, ik ben specialist in dit vakgebied en kan je wellicht inzichten geven die je nu niet hebt.

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Als je de huur wilt opzeggen op grond van 'eigen gebruik', dan moet dat via de rechter. Je zult dan echt moeten aantonen dat je de ruimte zelf dringend nodig hebt. Binnen korte tijd opnieuw verhuren gaat zeker problemen opleveren.