Stel een huis is afgelopen week verkocht? vanaf wanneer is de verkoopprijs dan op het kadaster beschikbaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
ronron1212
7 jaar geleden
Een paar weken na dat het is gepasseerd bij de notaris.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat bedoelt Momme met VERKOCHT? Overeenkomst getekend?
Of nadat geen van de ontbindende of opschortende voorwaarden niet meer gelden?
Of wanneer het huis is geleverd en betaald bij een notaris?
tinus1969
7 jaar geleden
Deze informatie is pas beschikbaar nadat het huis niet alleen is verkocht, maar ook geleverd door middel van een notariële akte. Het kadaster baseert zich namelijk op de informatie uit die akte.

Antwoorden (1)

Zodra het eigendom wijzigt (op de dag van notariële akte tussen de comparanten en de dag na het passeren van de akte volgt inschrijving bij het Kadaster).

Het kadaster publiceert normaliter gegevens met 1 dag vertraging. Dus stel een huis is gepasseerd op 1 november, 2 november is dan het eigendom formeel overgedragen door inschrijving het het Hyp register 4 oz, de dag daarna zijn de nieuwe gegevens in te zien via kadata. Soms zelfs eerder. Tegenwoordig gaat de inschrijving digitaal waardoor tijdwinst ontstaat.