waar kan ik kosteloos wonen als ik een eigen (afbetaald) huis heb?

Stel voor ik heb een stukje land gekocht van mijn eigen geld en heb er een huisje op gebouwd. en ik kweek mijn eigen voedsel. Waar op de wereld (in een vrij welvarend land) kan ik in zo een situatie kosteloos wonen?

Want bijvoorbeeld in Nederland moet je vrijwel altijd wel wat betalen. Zoals aan belasting.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Antoni
7 jaar geleden
Belasting betalen maakt toch in ieder vrij welvarend land deel uit van het samenleven? Er moeten toch allerlei zaken worden betaald, zoals wegen, rioleringen, politie en het leger? Niemand betaalt daar meer aan mee als dit niet door een overheid wordt geregeld. Wat je wel kan doen, is gaan wonen in een land met een lage(re) belastingdruk, maar dan zijn de faciliteiten die door de overheid worden verzorgd, misschien ook wel minder dan in Nederland of België.

Het beste antwoord

In geen enkel welvarend land. Welvarende landen zijn namelijk ALLEEN maar welvarend omdat we heel veel kosten als collectief dragen, de overheid veel dingen centraal regelt, die worden betaald uit belastingen, premies, ziektekosten etc, waardoor je ook als individu nooit voor onbetaalbare verrassingen komt te staan.

Wil je echt op die voorwaarden gratis ergens wonen, dan zul je dat moeten doen buiten "de maatschappij", en dat is in West-Europa sowieso geen optie. Waar dat wel kan, heb je dus ook niet alleen geen plichten meer, maar ook geen rechten. Hou daar tevoren rekening mee ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een vrij en welvarend land zul je zo'n plek niet gemakkelijk vinden. Om politie, leger, gezondheidszorg, het wegennet etc. in stand te houden is geld nodig, en dat wordt opgebracht door de inwoners.
Daar is wel een uitzondering op, namelijk in sommige landen waar de inkomsten uit olie zo hoog zijn dat daar alles mee betaald kan worden. Maar daar ben jij dan weer niet welkom om zomaar te komen wonen.