Waarom plaatsen immokantoren vaak reeds verkochte huizen in reclamebladen?

Zo verspillen ze toch plaats voor huizen die wel wel nog verkocht/verhuurd moeten worden....

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Amadea
8 jaar geleden
Is een immokantoor wat wij in Nederland een makelaar noemen?
ronron1212
8 jaar geleden
@Amadea ook in Nederland is Immo actief als makelaar
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik veronderstel van wel ja, als je bv huis/flat/garage wilt verhuren/verkopen dan kan je naar een "immobiliën" gaan, die voor jou iemand die interesse heeft
Amadea
8 jaar geleden
Nee hoor, ronron1212. Dat begrip is in Nederland onbekend. Alle sites erover zijn .be
ronron1212
8 jaar geleden
@Amadea heb zelf al eens met ze te maken gehad dus ik weet het zeker en hier een link
http://www.century21.be/nl/immo/te-koop/nederland/-0km/0
Utrecht
8 jaar geleden
Maar waarom plaatst een makelaar advertenties met daarin opgenomen reeds verkochte woningen?
Om te laten zien dat hij een succesvolle makelaar is: hij kan blijkbaar woningen uit zijn portefeuille verkocht krijgen. Om diezelfde reden willen makelaars ook graag hun naambord met VERKOCHT een aantal weken in de tuin laten staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron Nee, dat is een Belgische site. Er bestaat wel een makelaar in NL die (toevallig?) "immo" heet.
http://immo-030.nl/MenuID/3034/Woning/ Maar in NL is het dus de naam van een makelaar, in België is het kort voor http://www.encyclo.nl/begrip/immobili%C3%ABn . Amadea heeft in deze gelijk. taille zal Belg zijn en alle makelaarskantoren/vastgoedhandelaren bedoelen, niet de merknaam van een Nederlands bedrijf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vastgoed, ook onroerend goed of onroerende zaak genoemd, omvat de grond en de gebouwen (opstal) op deze grond. De term vastgoed of onroerend goed verwijst naar het niet-verplaatsbare karakter van deze goederen. De term 'goed' of 'zaak' verwijst naar het materiële karakter. Vastgoed betreft dus niet-verplaatsbare materiële zaken. De term >>immobiliën<< is een synoniem voor vastgoed, en wordt vooral in >>Vlaanderen<< gebruikt. Ook deze term verwijst naar het immobiele, niet-verplaatsbare karakter van vastgoed. Het is dus ook niet eens goed uitwisselbaar met de term makelaar, die vastgoed verkoopt.
ronron1212
8 jaar geleden
@MrTomaat kijk eens op mijn link dan zie dat deze organisatie in meer landen actief is.
SimonV
8 jaar geleden
Van Dale: im·mo·bi·li·ën (de; meervoud) (België): onroerend goed
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212 Ja en? Je snapt het niet. Dat heeft niets met de discussie te maken. Jij zegt:
@Amadea ook in Nederland is Immo actief als makelaar -De vrager noemt alle makelaarskantoren immokantoren. Omdat Immobiliën, het woord voor vastgoed is in Vlaanderen. -De link die jij geeft heeft er niets mee te maken zij heten geen immo, ze zeggen gewoon "immo" tegen huizen op die site (ze heten century21). En ze zijn Belgisch, precies zoals Amadea al voorspelde. "Alle sites erover zijn .be" -Er is idd een makelaar in Nederland actief onder de naam immo. Maar daar heeft de vrager het niet over. In België noemen sommige mensen alle makelaarkantoren/vastgoedverkopers; immokantoren. In Nederland kent zo goed als niemand de term immokantoor. Mensen (zoals jij wellicht) die toevallig met immo http://immo-030.nl/MenuID/3034/Woning/ te maken hebben gehad denken wellicht ook aan een specifieke makelaar, maar de vrager bedoelt ALLE makelaars/vastgoedhandelaren. Ik spreek je niet tegen dat "immo" een Nederlandse makelaar is, of dat het bedrijf wat jij linkt ook in Nederland opereert. Het ding is, dat je de hele clou mist. Wat Amadea en de vrager bedoelen. De link die je geeft ondersteunt je claim helemaal niet. En je claim mist het punt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
taille heeft al bevestigd waar immo voor staat, lees dat anders even na.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.goudengids.be/immokantoor/ Allemaal verschillende vastgoedkantoren/makelaars. Niet eentje die immo heet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blijkbaar zijn "ze" ook in Duitsland actief http://www.immowelt.de/suche/haeuser/kaufen :D LoL
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MrTomaat... je hebt volledig gelijk en bedankt om toch wat tijd en moeite te stoppen in uw reactie. Maar ik snap ook wel de verwarring als er inderdaad een "makelaar" zijn kantoor "immo" heet. Hier in vlaanderen maken we inderdaad nooit gebruik van het woord makelaar of het zou al iemand van de oudere generatie moeten zijn die dit nog eens gebruikt. Net eens opgezocht en in Nederland heet de studierichting blijkbaar Vastgoed en Makelaardij terwijl het specialisatiejaar in België immobiliënbeheer heet :) zo leren we toch iedere dag een beetje bij he

Antwoorden (1)

Dit gebeurt om deze gevoelens bij de lezer op te roepen:
- "Ik moet me haasten, in dit geval was ik al te laat".
- "Dit is een succesvolle makelaar". Soms staat er bij de advertentie binnen hoeveel dagen het huis verkocht is.