In 2016 weer extra inkomensafhankelijke huurverhoging dankzij WOZ-punten?

Ik heb een sociaal huurcontact en dit jaar op 1 juli 2015 kreeg ik te horen dat mijn huur de maximale huurprijs heeft bereikt.

Joepie, dacht ik. Dat betekent vanaf nu alleen nog maar huurverhogingen met de inflatie mee.

Door het nieuwe puntenstelsel met de WOZ-waarde erbij, stijgen mijn punten nu opeens weer. En dus ook de maximale huurprijs.

Betekent dat nu weer dat ze in 2016 mij weer de extra percentages van de inkomensafhankelijke huurverhoging mogen opleggen?
Of blijven de punten gelden die mijn woning had bij de aanvang van het huurcontract?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je nieuwe maximale huur obv het puntensysteem is hoger dan je bestaande maximale huur. Dan zou men je huur dus extra kunnen verhogen.

Over het algemeen zijn die verschillen niet zo groot, om welk bedrag gaat het bij jou? Nieuwe max huur -/- oude max huur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
68 euro per maand? Dat is wel veel inderdaad ja. Hoewel die verhoging van je maximale huur NIET betekend dat je 68 euro meer gaat betalen gelijk. Immers ook de verhogingen zijn gemaximeerd, vooralsnog geen reden tot paniek. Maar aan de andere kant.... de regeling is ontworpen om scheefwonen tegen te gaan. Kennelijk woon je in een relatief dure woning in een gewilde regio.