kan maasdelta het acceptatie formulier ontbinden na ontslag?

Ik heb afgelopen woensdag een intake gesprek gehad voor een huis bij Maasdelta. Hier zijn al mijn gegevens gecontroleerd, en zij hebben mij het huis aangeboden. Ik kreeg hiervoor een acceptatie formulier, en heb deze ondertekent. De woning wordt dus voor mij gereserveerd. Nu zit ik nog in mijn proeftijd van mijn huidige baan. Deze heb ik aangenomen om meer kans te krijgen op een huisje. Ik heb voldoende andere inkomsten, en omdat dit niet de juiste baan is voor wil ik graag ontslag nemen. Ik kan eventueel ook worden ontslagen wegens 2 weken zoek te zijn geweest. Nu is mijn vraag, als ik mijn baan verlies, kan Maasdelta mij de woning nog afnemen? Het huis is over ongeveer een maand beschikbaar. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat hangt een beetje af van wat zij in de voorwaarden hebben staan over de tijd tussen accepteren van de woning en de sleuteloverdracht, maar normaal gezien zou je geen problemen moeten ondervinden, alles is al gecontroleerd en geaccepteerd.

Los hiervan zou ik in een voorkomend geval geen slapende honden wakker maken en vooral genieten van je nieuwe woning!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je eenmaal de accreditatie procedure hebt doorlopen en goed bevonden bent dan kan Maasdelta niet anders meer dan je de huurwoning toewijzen.
Daar zal het probleem dus niet zitten.

Anders wordt het als je door onvoldoende inkomen je huur niet meer (op tijd) kunt betalen. Maasdelta heeft dan het recht om je na ingebrekestelling (3 maanden niet of onvoldoende betaald te hebben) weer uit de woning te zetten.
Dat gaat dan wel via de kantonrechter maar die beslist vrijwel altijd in het voordeel van Maasdelta.
Die weg zullen ze dan ook met liefde bewandelen mede omdat er nog tig-tallen op een betaalbare woning zitten te wachten.