Is het mogelijk om een huis te huren zonder erin te wonen?

Ik woon op dit moment alleen in het huurhuis dat mijn ouders huren. Vroeger woonden we hier met z'n allen, maar nu ben ik de enige die nog ingeschreven staat, mijn ouders zijn namelijk elders in Europa verhuisd. Ze willen dit huurhuis echter behouden. Ik wil graag op kamers, en vroeg me af of ze afhankelijk zijn van mijn inschrijving in het huurhuis om het te kunnen huren zonder er te wonen. In andere woorden, stel dat ik zou verhuizen en het huis onbewoond is, is het voor hen dan nog steeds mogelijk om het huis te huren, zonder er te wonen?

Toegevoegd na 51 minuten:
Zou het als oplossing voor mij mogelijk zijn om bij twee huizen ingeschreven te staan (de studentenkamer en het huurhuis)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij een particulier kun je een woonhuis gewoon huren, zonder dat je daadwerkelijk op het adres staat ingeschreven. Tenzij er in het huurcontract natuurlijk iets over opgenomen staat. De verhuurder zal het immers worst wezen of je er daadwerkelijk woont of niet, zo lang de duur maar wordt betaald. Kraken is tegenwoordig bij wet verboden, dus ook dat risico is hiermee weggenomen. Lees het huurcontract er even op na en je weet het zeker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100