Mag een verhuurder de persoonlijke energiekosten berekenen door de energiekosten van het pand te delen door het aantal bewoners?

Via een woningbouwvereniging woon ik sinds kort in een zelfstandige studio. De energiekosten zijn gesplitst in gemeenschappelijke energiekosten en persoonlijke energiekosten.

De persoonlijke kosten worden echter gewoon berekend door het totale verbruik van het gebouw te delen door het aantal bewoners. Mag dit zomaar?

Toegevoegd na 18 seconden:
Er zijn dus geen meters per kamer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als er geen aparte meters zijn mag dat op deze manier. Kijk het huurcontract ff na, moet er in staan.