Moeten ik plavauizen in de hal weghalen?

Ik woon sinds 2003 in een huurhuis. Sinds kort heb ik mijn woning opgezegd. Er vind altijd een voor en een eindcontrole plaats.

Nou is mijn vraag.... De vorige huurder heeft plavuizen in de hal laten leggen. Bij de bezichtiging van de woning lag daar tapijt overheen. In het papiertje met afspraken met de vorige huurder moest alle tapijt weggehaald worden. Alleen gordijnrails en een vensterbankje mocht hij laten staan.

Nu stelt de woningcorporatie mij verantwoordelijk voor het weghalen van de plavuizen in de hal.

De woningcorporatie had bij de eindcontrole kunnen zien en de plavuizen door de vorige huurder moeten laten verwijderen.

Ben ik nu toch verantwoordelijk voor het weghalen van de plavuizen in de hal?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk het wel. Zoveel werkt is het trouwens niet als ze netjes in de tegellijm liggen.
Dan heb je ze er sneller uit dat dat je ze weg kan sjouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat jij dat alleen moet doen als je deze niet hebt overgenomen van de vorige bewoner, heb je ze niet overgenomen, neem dan contact op met de woningbouwvereniging en leg je verhaal uit. Ik vond plavuizen verwijderen een hele klus, ik heb er een breekhamer voor gehuurd bij de bouwmarkt en ben de hele dag bezig geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor ik je vraag kan beantwoorden wil ik twee dingen even weten van je:
1) wat staat er in het huurcontract en 2) wat staat er in het inspectierapport bij oplevering. Het liefst zie ik beide documenten even in, neem je even contact op per pb?

Antwoorden (2)

Als jij kunt bewijzen dat de plavuizen er bij inkomst van jou inlagen, hoef je ze niet te verwijderen. Vraag is, hoe bewijs je dat.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt de bewijslast niet bij de woningcorporatie? Het lijkt mij juist andersom, en dat de woningcorporatie moet bewijzen dat de plavuizen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er niet lagen bij de voorcontrole. Sorry iets te vroeg geplaatst
Ivana
9 jaar geleden
Ligt aan de woningcorporatie. Ze zijn niet makkelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb om een gesprek gevraagd met de leidinggevende van de controleurs. Hij belt mij daarover terug.
Utrecht
9 jaar geleden
Onder welke voorwaarden heb jij destijds de woning geaccepteerd?
De vorige bewoner had de plavuizen moeten verwijderen,....tenzij jij ze bij het betrekken van de woning hebt geaccepteerd (moet blijken uit rapport). Dan ben jij verantwoordelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat staat niet in de overnamepapieren die ik met de vorige huurder heb gemaakt en ondertekend.
Jazeker. Als je niet kunt aantonen dat de tegels door de vorige huurder zijn gelegd, moet je ze er uit slopen. Ik denk dat het heel moeilijk wordt, omdat je er al van af 2003 woont. Je moet de controleur ervan overtuigen dat het verwijderen meer schade toebrengt dan het laten liggen.