hoeveel geld zal een makelaar vragen om een 1-kamer flatje te verkopen?

Ik heb twee jaar gelede een flatje van 35m2 gekocht voor €58.000. Hoeveel zal een makelaar vragen om mijn huis te verkopen? Moet ik dat zelf betalen voordat het huis verkocht is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Over het algemeen vraagt een makelaar tussen de 1,25 en 1,75 procent aan verkoopcourtage, dat komt bij een verkoopprijs van (geschat) 50.000 euro neer op 625-875 euro. Dat is door jou te betalen en exclusief btw.

Toegevoegd na 59 seconden:
Je betaalt het pas nadat het huis verkocht is. Overigens komen eventuele niet afgesproken advertentiekosten nog bij de prijs die ik hierboven noem.